2010. április 29., csütörtök

Láttam!

A napokban itt aludt az Ági, aki nem egy koránkelős fajta, én meg de, és mivel nem akartam hajnali 6kor zavarni, levettem a polcról egy könyvet. És tarkón vágtam. Neeeem.. elkezdtem olvasni, a cime Északi Fény. Pár oldalig jutottam, aztán újra elnyomott az álom, de másnap utazás közben bele-bele néztem, mivel valamit muszáj a HÉV-en olvasni és egész érdekesnek tűnt. Pár fejezet után azonban rájöttem hogy elég szájbarágós, mintha folyton bizonygatni akarná az összefüggéseket, megelőzve hogy a kritikus olvasó gyanakodva visszalapozzon. Meg hát a történet. Szerintem szr. Persze az alapötlet jó, ami ha nem számitjuk a nagyon elcsépelt sztorikat, általában összejön az iróknak. Nem abban van a lényeg, hanem az előadásban, abban, ahogy kibontakoznak a Miértek, a Hogyanok. De itt nem bontakozik ki. Nekem még azt sem sikerült kideriteni hogy akkor végülis mi van ezzel a Porral. Jó, rossz, tökmindegy, ha jó akkor mire, ha nem akkor miért kell elpusztitani?! Szerintem olvastam pár fantasy könyvet, de ezt most nem vágom. Plusz a nyelvezete se valami meggyőző, néztem férfi irta, ami nem lenne gond, de még csak nőktől olvastam hihető fentezit.
Szóval a lényeg. Vége neki egyáltalán nincs, ami van az szr, gondoltam megnézem wikipédián, van-e folytatása, találtam is kettőt, plusz hogy megfilmesitették. Mondom beszrsz és mi a cime? Arany Iránytű! A film, amit a Narnia után már nem mertem megnézni. Az is akkora gagyi, hogy sikoltozik a kritikus énem! Úgy éreztem ki kell kérnem az Ádám véleményét, aki szerint az elmúlt évek egyik legjobb Fantasy Filmje, hát gondoltam adok egy esélyt. Nem. Ez akkor sem jó. Megnéztem és nem lettem okosabb. Igazából a filmben még kevesebb az infó, még kevesebb a szereplő, és méginkább nincsen vége. A könyvben legalább meghal a kisfiú, aki a főszereplő Lyra legjobb barátja, ebben meg még az sem. Azt vártam érted, elindul a hülye másik világba, rájön hogy az apja egy segg és lesz valami értelmes befejezése, erre ez.. vágod, mikor úgy van vége egy filmnek hogy "mi?... ennyi?... most vége van?". Na szóval Ádám nemvágom az izlésedet, vagy igen, de nem akarom. Inkább megnézem mégegyszer az Avatart.

Nincsenek megjegyzések: